Zo zeg jij vaarwel tegen de stapels papier op jouw bureau!

Zo zeg jij vaarwel tegen de stapels papier op jouw bureau!

Werkbonnen vol koffievlekken, verfrommeld en onder gekalkt met een handschrift dat vergelijkbaar is met dat van een dokter? Door je werkbonnen direct te digitaliseren maak je korte metten met deze problemen. Bovendien bespaar je tijd en behoud je een strakke planning voor je werkprocessen. Wel zo prettig. Wat je hiervoor nodig hebt? Field Service Software.

 

Wat is Field Service Software?

Met Field Service Software beheer je online en offline de middelen van je bedrijf via je telefoon of desktop. Gegevens registreren, bekijken en controleren wanneer je wilt en waar je wilt. Of je nu op de bouw bent of elders. Dat moet als muziek in je oren klinken.

 

In 4 stappen naar een efficiënter proces

Met onderstaand stappenplan weet jij precies hoe je een werkbon makkelijk digitaliseert en afrondt.

 

  1. Registreren van je digitale werkbonnen

Dankzij de slimme interface van yellowQ kan jouw kantoormedewerker makkelijk en snel digitale werkbonnen registreren en beheren. De invoer en het beheer van de digitale werkbonnen wordt hierin bijgehouden. Zodra de digitale werkbon compleet is kan deze door de planner worden toegewezen aan de servicemonteur.

 

  1. Inplannen van jouw servicemonteurs

Op kantoor kunnen de medewerkers worden ingepland. Alle informatie over de tijd, plek en soort opdracht in een real-time planning staat geregistreerd in de desktop. De monteurs kunnen de digitale werkbon met de persoonlijke planning en taken inzien. Vervolgens kunnen de werkzaamheden uitgevoerd worden. Je voorkomt dat er informatie mist of onvolledig wordt geleverd wanneer de werkbon software die je gebruikt real-time gesynchroniseerd is tussen het kantoor en de buitendienst met zowel de desktop als mobiel.

 

  1. Het uitvoeren van de werkzaamheden

De monteur heeft zijn/haar planning en gaat aan de slag. Als monteur registreer je de werkzaamheden. Dankzij de mobiele app hoeft dit gelukkig niet meer op papier. Je kan dan eenvoudig werkbonnen invullen en foto’s toevoegen. Dit kan voor, tijdens of na het uitgevoerde werk. Zo heeft het kantoor ook gelijk een overzicht van wat er gedaan is en kan de facturatie beginnen.

 

  1. Controleren en factureren

Dankzij het inzicht in real-time status van de werkbonnen kan er direct een factuur worden gemaakt als de werkzaamheden zijn afgerond. Door het gebruik van de overal beschikbare webapplicatie kan er accuraat gecontroleerd worden. Dit betekent geen zoekgeraakte of onleesbare werkbonnen meer en foutgevoeligheid wordt hierdoor aanzienlijk verminderd. De factuur de deur uit zodra de monteur de deur sluit!

 

Ben jij ook klaar met onleesbare werkbonnen en inefficiënte werkprocessen? De oplossing is dichterbij dan je denkt. Maak kennis met ons en we vertellen je graag meer. Neem vrijblijvend contact op met ons of vraag een demo aan!

de_DEGerman